Mennyire idegesítő egy chatbottal beszélgetni_
Benkő Bence

Benkő Bence

Mennyire idegesítő egy chatbottal beszélgetni?

A messenger chatbottal folytatott beszélgetés, még ha tökéletesre hangolt, akkor is automatizált, és igen, egy robottal kell beszélgetnie a vevőnek. A helyzet az, hogy a chatbotnak nem feladata hosszú, ízes mondatokban társalogni a vevővel, hanem gyors, hatékony segítséget kell nyújtania.

Van, aki felhúzza magát azon, hogy egy automata üzenetküldő rendszer kommunikál vele, és nem egy hús-vér ember. Szerintünk sokkal hasznosabb, ha egy robottól a másodperc töredéke alatt megkapjuk a szükséges információt, mint percekig, szélsőséges esetben akár órákig várni, amíg telefonvégre kapunk egy ügyfélszolgálatos munkatársat. 

Minden chatbotnak van egy átlátható, de “kötött” szabálya. Ha ezt hajlandó követni a felhasználó, akkor élvezni fogja a gyors és modern ügyintézést. Sokan a feketén-fehéren leírt felszólításra sem hallgatnak – pl: kattints a lenti gomra – , helyette küldenek egy értelmezhetetlen reakciót, amire a chatbotnak muszáj visszakérdeznie, vagy egy-két lépéssel visszaugrania egy korábbi szakaszhoz.

Egy ügyfélszolgálatos kolléga is visszakérdez, ha nem kap világos választ a vásárlótól, így a chatbottól sem várható el, hogy egy random GIF-ből következtetni tudjon a vevő gondolataira. Sajnos itt még nem tart a technika. Viszont, szerencsére a finomhangolásoknak köszönhetően olyan rendszereket építünk, ami széles spektrumon értelmezi a válaszokat, ezzel fokozva a felhasználói élményt. 

Általában amúgy a gombos/kattintós chatbotok, amikben egyértelműen meg van mondva a felhasználónak, hogy mi a következő lépés, mit kell tennie, hogy eljusson oda, ahova szeretne sokkal jobban konvertálnak, mint a “begépelős verziók”. Viszont, ha nem sales/marketing fókuszú chatbotot készítünk, hanem a cél egy ügyfélszolgálati asszisztens beüzemelése, akkor egy NLP-re (Természetes beszéd felismerés – Mesterséges Intelligencia egyik formája) épülő áramkörös kolléga is pazarul tud működni. 

Ha a te vevőidnek is pont egy ilyen rendszerre van szüksége, keress  minket bizalommal!

Ezeket a chatbotos cikkeket lehet érdemes még elolvasnod...

Uncategorized

A Messenger Chatbot az eszköz, nem a cél

A Messenger chatbot készítéséhez és az ahhoz tartozó szuper eredményekért egy webshopnak rendelkeznie kell a megfelelő alapokkal. Akkor érdemes chatbotban gondolkodni, ha már van egy

Uncategorized

5+1 nyomós érv a chatbot készítés mellett

Kis túlzással, egy Révai lexikont is megtöltenénk az érvekkel, amik miatt érdemes egy webáruháznak chatbotot ützemeltetni. Ebben a posztban összeszedtük ezek közül az 5 legfontosabbat.

Uncategorized

Megszűnhetnek munkahelyek a chatbotok miatt?

A technofóbia, vagyis a modern technikától való félelem főleg a robotizáció kapcsán szokott felmerülni. A chatbotok esetében fontosnak tartjuk beszélni egy kicsit az esetleges ellenérzésekről.

Uncategorized

Anno e-mail hírlevél, 2020-ban chatbotok

A tartalommarketing, a hirdetéskezelés, a sales funnel, és igen, a chatbot is “csak” egy eszköz. Bár a formátum zsenialitását nem akarjuk és nem is tudnánk

Uncategorized

Mennyire idegesítő egy chatbottal beszélgetni?

A messenger chatbottal folytatott beszélgetés, még ha tökéletesre hangolt, akkor is automatizált, és igen, egy robottal kell beszélgetnie a vevőnek. A helyzet az, hogy a