A technofóbia, vagyis a modern technikától való félelem főleg a robotizáció kapcsán szokott felmerülni. A chatbotok esetében fontosnak tartjuk beszélni egy kicsit az esetleges ellenérzésekről.
A kérdés röviden így hangozhat: mennyire váltható fel a humán erőforrás, az ügyfélszolgálatos munkaerő? Nos, kedves Chatbee követők, úgy gondoljuk, még nem jött el az idő, hogy robotok által irányítható legyen egy cég ügyvitele, vagy hogy a messenger robotok miatt feleslegessé válhatnak bizonyos munkakörök betöltése.
Fontos leszögezni, hogy egy chatbotnak nem feladata kiváltani teljesen az ügyfélszolgálatot, az értékesítői munkakört vagy az adminisztratív pozíciókat. Legalábbis KKV szinten nem. A chatbot csak segíti ezeket. A kettő között jelentős különbség van!
2020-ban a chatbotok fő szerepe, hogy az eladást, a marketinget és az ügyfélszolgálatot támogassa: előkészíti az érdeklődőt a vásárlásra, ami után egy telefonos megkeresés esetén hatványozottan könnyebb dolga lesz a sales managernek.
Az ügyfélszolgálati teendőket nem szüntetik meg a chatbotok teljesen, hanem segítenek kategorizálni és kiszűrni a komolytalan érdeklődőket, a potenciális vevőket pedig meggyőzik, hogy jó helyen járnak, és érdemes az adott cégnek bizalmat szavazni. Az ismétlő kérdésekre pedig egy chatbot is boldogan tud válaszolni természetesen.
Ha még többet szeretnél megtudni a chatbotok nyújtotta lehetőségekről, ne habozz: vedd fel a kapcsolatot velünk!