fbpx

Hogyan termelt a chatbotunk 1 hónap alatt extra 2,4 millió Ft-ot egy webáruházban? [ESETTANULMÁNY]

Írta: Benkő Bence   Olvasási idő: ~ 7 perc   Webáruház tulajdonosként és marketingesként ennyire érdemes elolvasnod: nagyon

Ha szóba kerül a kosárelhagyás, egy webáruház tulajdonosa órákig tudna mesélni arról, mennyire nehéz a tényleges vásárlásig eljuttatni a látogatókat, akik már kosárba dobták a számukra vonzó terméket. Ha te is hasonló problémákkal küzdesz, eláruljuk, hogy a chatbotjaink hogyan tartják meg a vevőidet a pénztárig vezető út végéig!

🔥 Mehet a kupon, kezdődhet a varázslat!

Tisztázzuk: a cél az, hogy a termékeid után érdeklődőket vásárlóvá konvertáljuk és közben egy szép kis listát építsünk belőlük. Ennek az egyik lehetséges első lépése, hogy különböző pop-upok segítségével feliratkoztatjuk őket messengeren keresztül. Ha például mobilról jön az érdeklődő, felugrik egy teljes képernyős ablak “Faragj le a rendelésedből 10%-ot” felirattal. Ha rákattint, akkor egy rövid, automatikus üzenetváltás után meg is kapja a kupont a chatbottól és közben feliratkozik a Messenger listádra. ⚡ (utóbbi kulcsfontosságú a maximális siker elérése érdekében)

- Recartban elkészített teljes képernyős pop-up, ami csak mobilos usereknek jelenik meg - a mobilos látogatók 10-20%-át konvertálja chatbotos feliratkozóvá.

A lényeg, hogy a komolyan érdeklődő webshop látogató kapcsolatba lépjen az általunk fejlesztett messenger bottal 🤖. A kuponért cserébe kérhetünk e-mail címet is a Messenger üzenetben – mi most ebben az esetben csak Messenger feliratkozásra utaztunk.

Már ezen a ponton jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy miért nem az e-mailre megyünk rá 🤔? A válasz pofon egyszerű. Amíg e-mailen 20-40%-os a megnyitási arány, a kattintási arány pedig a 2-8%-ot súrolja, addig ez egy Facebook üzenetnél 80-100%-os megnyitási és 20-40%-os kattintási aránnyal ér fel. Ugye, hogy nem mindegy? 😉

Na de visszatérve a pop-upokra…tudod, hogy mi az igazán durva? Az, hogy ennél a webáruháznál mindössze kettőt használtunk összesen, plusz egy Messenger chatablakot. Ennyi az egész!

Ez a pop-up akkor jelenik meg, amikor a kosárba tétel gombra kattintanak.

Használhattunk volna nagyon fancy, agyon designolt Optimonk-os ablakokat is, de itt teljes mértékben és tudatosan a Recart beépített elemeit használtuk – ügyelve arra, hogy az elején ne szökjenek egekbe a költségek.

Mi történt, ha valaki rákattintott a welcome pop-up gombjára? 👇

Welcome pop-up és chatbotos kuponkiadás akcióban – a welcome pop-upot egy user mobilról csak egyszer látja, tehát nem fogja halálra idegesíteni, nyugi! 🙂

Ugye milyen egyszerű, de mégis hatásos?! ☝️

Miután a gombról, az üzenet végén visszamegy a webáruházba, már a rendszer automatikusan hozzá is adja a fiókjához a kuponkódot, így még csak bemásolnia sem kell majd a rendelésnél. Menő! Hatásos!

A kupon elhagyások csökkentése

▶️ Eddig jók vagyunk, született pár azonnali vásárlás, de még így is, a látogatók döntő többsége nem fogja elsőre felhasználni a kuponkódot, amit kapott. Legtöbbször csak szétnéznek a boltban, megnéznek 1-2 terméket, akár ki is szemelnek egyet fixen, de végül nem határozzák el magukat a vásárlás mellett. 

Miért? 

Mert nincs megfelelő utánkövetés

Pontosan ezért, miután kikérték a kedvezményt, mi és a chatbot elindítjuk a kupon elhagyást csökkentő folyamatot automatikusan, Messengeren keresztül (ha hallottál már erről, akkor a benne vagy a webshoposok top 10%-ban, csak mondom – üdv a klubban🤝). 

Az utánkövetés állandó tesztelést igényel, de ebben az esetben mi egy kétlépcsős folyamatot állítottunk fel. Az első utánkövető üzenetet 1 óra után kapják meg a látogatók, a másodikat pedig 20 óra elteltével.

Ez az első utánkövető üzenet, amit megkapnak a kupon kikérők 1 óra elteltével. Látszik, hogy 91%-os a megnyitási arány, ami azért egy e-mailhez képest...na érted már miről beszélek? 🙂

Ha az első utánkövető üzenet után egyből azt válaszolja, hogy már sikerült használni a kupont, akkor “csak” megköszönjük a vásárlását, és kérjük, hogy keressen minket legközelebb is bizalommal, hiszen bármilyen kérdés esetén örömmel állunk rendelkezésére. 

❗FONTOS: Ez utóbbi a hosszú távú bizalomépítésben játszik kulcsszerepet, hiszen a vásárlás után nem csapjuk be a vásárló háta mögött az ajtót, hanem még kommunikálunk vele. Ez az “apróság” lesz végül az, ami a webáruházadat megkülönbözteti és az egekbe emeli a többiekkel szemben. 📈

Elképesztő módon, ez a két utánkövetés már annyira jól konvertálja az embereket, hogy a kosárelhagyó üzenetre alig van szükség, de természetesen az is fontos szerepet játszik az egyenletben, így nagy baki lenne kihagyni. 🙂

Azonnal a kasszádhoz teleportálnak

A Recart segítségével egy nagyon okos háttérfolyamatot tudunk lefuttatni. Megnézzük, hogy a két kupon utánkövető üzenet után kik azok, akik még mindig nem rendeltek semmit, de már mondjuk van egy termék a kosarukban. (egyenlőre Woocommerce és Shopify áruházaknál működik a kosárelhagyó funkció – a kuponutánkövetés funkció áruháztól független, mindenhol be tudjuk üzemelni)

A rendszer kiírja a kosárelhagyásokat és látjuk, hogy egy-egy megmentett rendelés előtt hány üzenetváltás történt a chatbot és a látogató között. Erről a cikk végén találsz egy statisztikát is. 😉

A chatbot elküldi ezeknek a látogatónak a korábban összeválogatott termékeket egy lapozós galériában, és megkérdezi, hogy befejezi-e a rendelést. Ha rákattint a “befejezés” gombra, rögtön a rendelés űrlapjára irányítjuk, ahol már csak a számlázási adatait kell kitöltenie. Nem kell újra végigböngészni a terméklistát, sem végig kattintani a korábbi linkeket, vagyis: a vevőd azonnal a kasszához teleportál! Úgy fogják dobálni neked a számlázási adatokat, mint a bugyikat egy Guns N’ Roses koncerten. 🌹

💸 Eredmények? Vannak!

Ha már úgy érzed, hogy mindjárt felrobban a fejed ettől a sok infótól és el vagy ámulva, hogy ilyet egyáltalán meg lehet csinálni, akkor most itt az ideje, hogy felkösd a gatyádat! Megmutatjuk, hogy milyen eredményeket lehet ezzel a módszerrel produkálni!

💥 2.379.678 Ft-ot termelt a rendszer mindössze !34 nap alatt!

Mindezt úgy, hogy csak a meglévő webáruház látogatóihoz szóltunk. 

(Figyelmeztetlek: A HelloWatch-nál sok minden közrejátszott, hogy ilyen eredményt érjünk el a chatbotos utánkövetéssel: trendi termék jó áron, gyönyörű webáruház, folyamatos hirdetések stb…ezt kérlek vedd figyelembe, ez nem egy hétköznapi eredmény.)

A LEGJOBB: ez a kuponkiadó, utánkövető és kosárelhagyó rendszer 0-24-ben megy az oldalon és folyamatosan konvertálja a látogatókat úgy, mint semmi más. Ha tudsz ennél jobbat, akkor kérlek írd meg nekem, mert tudni akarok róla én is! Ami a legszuperebb, hogy a pop-up designját és a chatbot szövegezését az aktuális eseményekhez, ünnepekhez lehet alakítani, így sosem lesz unalmas az oldalad – avagy így tudod igazán kimaxolni a Q4-edet.

És akkor, így a végére,  itt hagyok még 3 érdekes infót, amit csak akkor olvass el, ha úgy érzed, hogy eddig kevés konkrétumot és statisztikát írtam:

  • A vásárlásig átlagosan  2,9 db üzenetet váltottak az emberek a chatbottal
  • Egy elküldött chatbotos üzenet átlagosan 342 Ft-ot hozott a kasszába
  • Összesen 34 nap után 4840 Messenger és 1186 e-mail feliratkozót termelt a rendszerünk
 
Mit mondott Tóth Tomi, az áruház alapítója az együttműködésünkről? 
 
✔️ “Nagyon köszönöm Bencének azt a hatalmas tudást amit átadott a webshopunk fellendítése érdekében. Borzasztóan rugalmas, segítőkész, és nem utolsó sorban kommunikatív személyiség, akinek nem számít a hétvége, az este, a reggel mindig kéznél van segít és ötletel folyamatosan… Öröm vele együtt dolgozni. Köszönöm még egyszer….. 🙂 “
 
Képzeld, futtatunk még egy Facebookos nyereményjátékot is náluk 2 hétig. Természetesen chatbottal! És pusztán azzal szereztünk még extra 1500 Messenger és 700 e-mail feliratkozót és persze sok-sok kuponbeváltót. Ezek mellett még volt egy személyre szabott okosóra ajánló folyamatunk Messengeren, ami pluszban termelte az érdeklődőket. Ezt tudja a Chatbee chatbot. Természetesen erről is nagyon szívesen mesélek még neked, ha érdekel!

Na de ki az a Benkő Bence?

A Chatbee alapítója, ami egy innovatív marketing ügynökség, ahol kizárólag Messenger marketinggel és a chatbotok erejével hozok kimagasló eredményeket az ügyfeleimnek. 

Pár infó rólam:

✔️ Egyike vagyok a mindössze pár chatbot fejlesztőnek Magyarországon, aki csak ezzel foglalkozik. Tényleg, a napom 24 órája ezzel telik. Néha még az álmaimban is chatbotot fejlesztek, ami elég ijesztő tud lenni.

✔️ Magyarország első, chatbot alapú digitális hűségprogramja az én kezem munkája.

✔️ Nem csak vállalkozóknak, de marketing ügynökségeknek is segítek kihasználni a chatbotokban rejlő erőt.

✔️ Az ügyfeleim visszajelzése alapján gyors, precíz és pontos munkát végzek. Esküszöm, néha még azt is szokták mondani, hogy jófej vagyok. 🙂

Fun fact: Ez az esettanulmány annyira páratlan eredmény volt, hogy a Recart egyik munkatársa megkeresett és személyesen gratulált, valamint elmondta, hogy nem láttak még ilyen sikeres megvalósítást itthon. De tudod, hogy mi ebben a legjobb? Az, hogy egy olyan skálázható rendszert sikerült kiépítenem, amivel kiszámíthatóan lehet hozni az eredményeket, minimális hirdetési keretből…és tudom, hogy nálad is működne!

Szuper cégek, akik már rám bízták a chatbot fejlesztésüket

...és ezt üzenik neked:

Lenne 15 perced, hogy átbeszéljük a lehetőségeidet?

Szia! Üdv az oldal alján :). Azt feltételezem, hogy ha már ezeket a sorokat olvasod, akkor A.) kíváncsi vagy, hogy ez vajon nálad is működhetne, vagy B.) már biztos vagy benne, hogy kiszeretnéd próbálni a Chatbee rendszerét.

Akármelyik is a kettő közül, a 15 perces ingyenes konzultációm alatt választ kaphatsz az összes kérdésedre. 

Szeretném kihangsúlyozni, hogy ez nem egy sales prezentáció lesz, hanem egy valódi konzultációs alkalom, ahol átvizsgáljuk a vállalkozásodat, a marketing stratégiádat és megnézzük, hogy hol tudna téged a legjobban segíteni egy chatbot. 

Töltsd ki most ezt a rövid űrlapot és amilyen gyorsan csak tudlak, felhívlak!

Köszönöm, hogy elolvastad ezt az esettanulmányt!

Remélem, hogy hamarosan megismerhetjük egymást.

Üdv,
Bence

Nagy valószínűséggel igen. Elsősorban webáruházaknál alkalmazzuk ezt a megoldást a kosárelhagyások csökkentésére, de mondjuk egy kommentelős nyereményjáték egy étteremnél/szolgáltatásnál is működik.

Nem, nem átverés! Képzeld, a Messenger chatbotok már 4 éve itt vannak, viszont a vállalkozások csak most kezdik el használni igazán. Az ügyfeleim többsége először ilyen kampánnyal keresett meg, és utána hamar rájöttek, hogy mekkora érték van egy ilyen rendszerben. Később megmutattam nekik, hogy mennyi mindenre lehet még használni a chatbotot, pl nyereményjáték és személyre szabott termékajánló folyamat stb. Remélem neked is tudok majd újat mutatni! 

Nem! Nyugi, ez teljesen “legális”. 🙂 A Messenger marketingnek ugyanakkor lehetnek buktatói, ha nem egy profi szakember végzi a munkát. Biztosíthatlak, hogy nálam a legjobb kezekben leszel! 

Ha még nincsen kidolgozott marketing stratégiád, nem hirdetsz rendszeresen és terelsz forgalmat az áruházaba, akkor nehezen fog eredményeket hozni a rendszer. Őszinte leszek: ha az alapok nincsenek meg, akkor valószínűleg nem erre van most szükséged. Rengeteg szuper marketing ügynökséggel vagyok partnerségi viszonyban, ők ebben tudnak majd neked segíteni. Amint ezek rendeződnek, visszatérünk a chatbotos rendszerre!

Garanciát vállalok a munkámra, és arra, hogy mindent időben, tökéletes minőségben elkészítek, és mindig a legjobbra fogok törekedni! Arra sajnos nem tudok garanciát vállalni, hogy nálad is ilyen eredményeket fogok tudni hozni, mint amit itt olvastál az esettanulmányban, mivel ez elég sok, tőlem független tényezőtől is függ, pl. a webshop felépítése, gyorsasága, maga a termék…

 

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy már az első pár hétben sok pénzt fogsz keresni az együttműködésünkből. Sok példa van erre is, de az esetek többségében körülbelül 2 hónap, mire kitapasztalunk mindent és berobban a rendszer. Általában ezen kívül több kampányt is szoktunk futtatni, pl chatbotos nyereményjáték, vagy listaépítő termékajánló folyamat, így maximalizáljuk az eredményeket.

Legyen neked is egy saját chatbotod, ami megfogja a kosárelhagyóidat!

– Benkő Bence, a Chatbee alapítója

  • +36302444360
  • hello@chatbee.hu