Kommentelős
Benkő Bence

Benkő Bence

A vevőszerzés és listaépítés titánja: kommentelős chatbot nyereményjáték

A kommentelős nyereményjáték hajóhossznyi előnye az, hogy pár nap alatt felépíthető a nulláról, és elképesztő eredményeket képes produkálni. Egy ilyen nyereményjáték azért szuper, mert több helyen támogatja az adott webshopot: nő az elérés az oldalon, folyamatosan hozza a követőket, generálja a reakciókat, és több emberhez jut el a cuccod. (Bocsánat, terméked!)

Tegyük fel, hogy van egy új portékád, amire nyereményjátékot hirdetsz. Ha fel van építve mögé egy chatbot, azáltal, hogy az érdeklődők feliratkoznak a messenger listádra (kattintanak, üzenetet írnak), megvan a csoport, akit máris elindíthatsz a vásárlás gyorsított útján.

Ilyenkor felajánlunk nekik értékes dolgokat, például egy köztes kupont, amit beválthatnak a játék során. Ezért cserébe kérünk egy e-mail címet, amit a résztvevők 75-85%-a örömmel megad – ami egy nagyon jó arány!

Ezután kérdések és az arra adott válaszok segítségével a chatbot személyre szabottan ajánl terméket, majd átirányítja az érdeklődőt a weboldalra, és elküldi neki e-mailben a kuponkódot is. 

Hivatalosan már nem teheted bele a hirdetésedbe, hogy “jelöld meg ismerősödet kommentben”, mert a Facebook letiltja a hirdetést. De van itt egy kiskapu, pontosabban egy alternatív útvonal, ami tökéletesen működik. A chatbot ír a felhasználónak: “Figyelj, van egy extra nyereményünk, holnap küldönk róla információt, mit szólsz?”

Egy nap múlva érkezik a következő üzenet: “Itt is az extra nyeremény. Ha te vagy az, aki a saját kommentjében megjelöli a legtöbb barátját, kisorsolunk még valamit, amit az alapnyereményen kívül kapsz.” Visszairányítjuk a poszthoz, ahol lelkesen elkezdi jelölgetni az ismerőseit anélkül, hogy a Facebook algoritmus ráncolná a homlokát, hiszen messengerben, és nem a hirdetésben kértük fel megjelölésre – ezért nem is ütközik szabályba.

Ezzel gyors és látványos eredményeket tudunk generálni, hiszen azonnal a weboldalra kerülnek a látogatók, miután kikérték a kuponkódot. Akik a kódot kérik, általában már komoly vásárlási szándékkal landolnak a webáruházban. Ők bekerülnek a remarketing listába is, így a további termékeket is értékesíthetjük nekik.

Fontos megérteni, hogy egy nyereményjátéknál nem a résztvevő, hanem a “bank”, azaz a cég nyer. El akarunk adni valamit, ehhez csinálunk egy játékot, amivel népszerűsítjük azt. Nem azért hirdetünk nyereményjátékot, hogy random kiosszunk 50 ezer forintot, hanem hogy duzzasszuk az e-mail listát, forgalmat tereljünk a webáruházra, és potenciális vásárlókat szerezzünk.

Mit szólsz, ha azt mondjuk, hogy a Te webáruházadra is rövid időn belül elképesztő mennyiségű vásárlót tudunk hozni? Írj egy üzenetet, és máris beavatunk a részletekbe!

Ezeket a chatbotos cikkeket lehet érdemes még elolvasnod...

Uncategorized

A Messenger Chatbot az eszköz, nem a cél

A Messenger chatbot készítéséhez és az ahhoz tartozó szuper eredményekért egy webshopnak rendelkeznie kell a megfelelő alapokkal. Akkor érdemes chatbotban gondolkodni, ha már van egy

Uncategorized

5+1 nyomós érv a chatbot készítés mellett

Kis túlzással, egy Révai lexikont is megtöltenénk az érvekkel, amik miatt érdemes egy webáruháznak chatbotot ützemeltetni. Ebben a posztban összeszedtük ezek közül az 5 legfontosabbat.

Uncategorized

Megszűnhetnek munkahelyek a chatbotok miatt?

A technofóbia, vagyis a modern technikától való félelem főleg a robotizáció kapcsán szokott felmerülni. A chatbotok esetében fontosnak tartjuk beszélni egy kicsit az esetleges ellenérzésekről.

Uncategorized

Anno e-mail hírlevél, 2020-ban chatbotok

A tartalommarketing, a hirdetéskezelés, a sales funnel, és igen, a chatbot is “csak” egy eszköz. Bár a formátum zsenialitását nem akarjuk és nem is tudnánk

Uncategorized

Mennyire idegesítő egy chatbottal beszélgetni?

A messenger chatbottal folytatott beszélgetés, még ha tökéletesre hangolt, akkor is automatizált, és igen, egy robottal kell beszélgetnie a vevőnek. A helyzet az, hogy a