Kis túlzással, egy Révai lexikont is megtöltenénk az érvekkel, amik miatt érdemes egy webáruháznak chatbotot ützemeltetni. Ebben a posztban összeszedtük ezek közül az 5 legfontosabbat. Íme: 5 nyomós érv a chatbot készítés mellett!
- Könnyen, gyorsan és kiszámíthatóan lehet vele listát építeni. Ha már kapcsolatba lépett az érdeklődő a chatbottal, tehát már feliratkozott, már a lista része. Ezt fokozhatjuk: elkérjük az e-mail címét, például egy kuponért cserébe, hogy több csatornán is elérjük, és személyre szabott ajánlatokkal kereshessük a (nem túl távoli) jövőben.
- A chatbot tökéletes eszköz a vásárlás előtti bizalomépítésre. Egy hirdetés a termékről nem elegendő, hiszen a vásárló úgy érzi, ajtóstul ront a hirdető a házba. Egy messenger bot lehetővé teszi, hogy több érintésből értékesíthessünk. A marketing nagy alapgondolatai között szerepel az, hogy egy vásárlást 7 érintés előz meg. Erre képes egy sima hirdetés? Akkor van kapacitása az áruházadnak arra, hogy egyesével lezongorázza a maradék hat érintést az érdeklődővel? Naná, hogy egy automatizmusra kell bízni a melót!
- A kosárelhagyás a webáruházak fő ellensége, gamer szóval élve a “final boss”. Tök jó, bent van az érdeklődő, talált számára szimpatikus terméket, aztán hopp; bezárja az ablakot és el is felejti, hogy vásárolni akart. Egy chatbot visszaszerzi a félúton elakadt, kilépett vevőidet. Megkérdezi, hogy sikerült-e vásárolni, és személyre szabottan oldja meg a gubancot, aminek az esetek jelentős részében vásárlás a vége.
- Továbbra is az idő a legértékesebb tulajdonod, egy webáruház vezetőjeként pedig kritikusan ügyelned kell arra, hogy jól oszd be a magad, és munkatársaid idejét is. A messenger bot tonnányi terhet vesz le az ügyfélszolgálat válláról azáltal, hogy kiszűri a komolytalan érdeklődőket. Hány ősz hajszálat köszönhetsz azoknak, akik csak húzzák az idődet, és a végén kiderül, hogy eszük ágában sincs vásárolni? Persze, nemcsak azoknak kell mosolyogni, akik örömmel nyitják a pénztárcájukat. De az ügyfélszolgálatnak nem az a feladata, hogy teadélután-jellegű beszélgetést folytasson mindenkivel.
- Mit ér a tökéletes előadás, ha nincs közönsége? Ugyanígy, a messenger bot sem lehetne hatékony a legerősebb tulajdonsága nélkül, ami a magas megnyitási arány. Egy e-mail esetében nagyjából 30% a megnyitási, és 5% a kattintási arány. Chatbotoknál ez a következőképp módosul: 99% megnyitási, 35% kattintási arány. Mit szólsz ahhoz, ha azt mondom, minden harmadik chatbot feliratkozód ellátogat a webáruházadra? Ugye, jól hangzik?
+1. A marketing a folyamatos innováció, a reklámzajból kitűnés terepe. Ezen a pályán jelenleg a chatbot a legfrissebb, legmodernebb játékos. Ne becsüljük alá a már jól bevált módszereket, de a vevők mindig az újdonságra vágynak; valamire, ami eltér a megszokottól, valami, ami izgalmas és megnyerő. Ez maga a chatbot!
Érdekelnek a chatbotok? Vedd fel velünk a kapcsolatot, és megnézzük, hogyan tudnánk a te vállalkozásodat támogatni!