INSTAGRAM AUTOMATIZÁCIÓ 101
Benkő Bence

Benkő Bence

3+1 példa Instagram Chatbotra (Instagram Automation), ami új távlatokat nyithat a marketingedben.

A Messenger chatbotok, a Messenger marketing az elmúlt években egy igazán kiforrott marketing csatornává nőtte ki magát globálisan, de még itthon, Magyarországon is. Jól megalapozott stratégiákra építve az ügyfeleinknél 2020-ban közel 40 millió Ft extra bevételt tudtak termelni a kis robotok és 100.000-nél is több, értékes feliratkozót/érdeklődőt gyűjtöttek, rengeteg munkaórát spóroltak így ezt mi is megerősíthetjük, hogy egy baromi jól skálázható eszközről beszélünk.

🚀 Na de mi a következő szint a párbeszéd marketingben 2021-ben?

👉🏼 Instagram chatbotok, avagy a hivatalos nevén, Instagram Automatizáció. (És WhatsApp chatbotok, de azokról majd egy következő cikkben…)

Nézzük, hogy mire is fogod tudni majd használni ezt az eszközt, amint elérhető lesz a nagy közönség számára (2-6 hónapon belül).

Csapjunk is bele! 🤖

🔥 Néhány szó az Instagramról

2020 volt az első olyan év, amikor többen használtak csevegő alkalmazásokat, mint közösségi médiát. Tudod mit jelent ez?!

📈 Azt jelenti, hogy egy hatalmas átalakulás van a fogyasztói szokásokban és az online platformokat már inkább arra szeretjük használni, hogy csevegjünk az ismerőseinkkel, családunkkal és nem utolsó sorban vállalkozásokkal, akiktől tervezünk vásárolni.

Egy 2019-es Facebookos kutatásból kiderült, hogy globálisan az emberek 65%-a szívesebben vásárol olyan cégtől, akivel tud chatelni vásárlás előtt. 💬

Amíg a Messengert egy hónapban a világon közel 2 milliárdan használnak aktívan, ez az Instagramnál is egy nagyon baráti, 1,16 milliárd felhasználót jelent (https://www.businessofapps.com/data/instagram-statistics/).

💡 Tudtad? Ma Magyarországon 2,7 millió ember használja az Instagramot (https://www.statista.com/statistics/1024797/instagram-users-hungary/). 💡

Az utóbbi néhány évben az Instagram sokkal erősebb szerepet kapott a márkaépítésben, interakciók gyűjtésében és közösség építésben is, így elképzelhető, sőt szinte biztos, hogy az Instagram chatbotoknál látott eredmények még jobbak lesznek a Messengeres társánál. 🤯

Disclamier: jelenleg az Instagram chatbotok béta tesztelés alatt vannak, amihez csak nagyon kevés ember kapott hozzáférést. Igazán exkluzív a dolog. A Chatbee-nél természetesen sikerült betekintést nyerjünk egy amerikai partner ügynökségünkön keresztül és az alapján írom most ezt a beszámolót.

🔥 Kulcsszó reagálás

A felhasználó ír egy kulcsszót az Instagram oldaladnak, akár közvetlen, akár story reagálásból és ez képes lesz elindítani egy automatikus csevegést.

📲 Példa: Futtatsz jelenleg egy aktív promóciót a webáruházadban. Ahelyett, hogy az embereket a profilodra irányítanád a bio-ban lévő linkre (aminek borzasztó a konverziója) megkérheted őket, hogy küldjék el neked a “kupon” szót DM-ben és rögtön megkapják az egyedi kedvezményüket.

Instagram chatbot példa a Mindvalley fiókjánál. Itt a chatbot egy adott kulcsszóra reagálva iratkoztatja fel a látogatókat egy webinárra.

Ezt lehet használni lead generálásra, de akár ügyfélszolgálati segítségnyújtására is.

🔥 Poszt alatti kommentekre reagálás

Ez a funkció talán a legnépszerűbb jelenleg az ügyfeleinknél Facebookon. Általában kommentelős nyereményjátékokra használjuk, ahol minden kommentelőnek ír a chatbot az oldal nevében egy üzenetet, amiben feliratkoztatja őket a Messenger listára és utána tovább viszi őket egy értékesítési tölcséren. ⭐️

Ebben a tölcsérben már az elején elkérjük a felhasználók e-mail címét (egy értékes ajándékért, lead-magnetért cserébe) és azt fel is tesszük automatikusan az ügyfél hírlevél küldőjébe, utána pedig a látogatókat tovább irányítjuk a kívánt oldalra/cikkre/termékhez 30-60%-os átkattintási aránnyal.

Példa a Messengeres kommentelős chatbot működésére. A chatbot be is tudja kedvelni automatikusan a hozzászólásokat és azt is lehet finomhangolni, hogy mennyi idő után kezdjen el írogatni a chatbot. Mi általában 30-40 másodperc késleltetést szoktunk alkalmazni. Automata válaszokat is tud írni a poszt alatt a kommentekre. 😉

Ilyen kampánnyal szereztünk például a Hervis-nél 2 hét alatt több, mint 11.000 e-mail és Messenger feliratkozót és értünk el 27%-os webáruház forgalom növekedést.

Egy induló aromaterápiás webáruháznál is képesek voltunk ezzel elérni 2 hét alatt 1000 új feliratkozót, oldal likeolót és 600.000 Ft azonnali bevételt… de ez csak kettő mini esettanulmány a több tucat sikersztorink közül.

📈 A lényeg: Messengeren működik és ugyan ezt meg lehet majd csinálni Instagramon is (többé kevésbé)! Egy ilyen játéknál, ha a Chatbee stratégiáját alkalmazzuk, akkor úgy fogják dobni az emberek az e-mail címeiket neked, mint a bugyikat egy Guns’N’Roses koncerten!

🔥 Szegmentáló “kvízek”

Több kutatásból is kiderült és akár saját magadon is észrevehetted már, hogy nem bírjuk a sablonos megoldásokat, sablonos ajánlatokat, amiket mindenkinek oda dugnak az arcába.

Azt szeretjük, amikor nekünk személyre szabottan jön valamilyen ajánlás, ami a mi elvárásainknak és céljainknak tökéletesen megfelel.

A címben azért van idézőjelben a kvíz, mert ez lehet egy termékajánló folyamat, de akár egy pontra menő kvízjáték vagy toborzási folyamat is.

A koncepció ugyan az. A középpontban a felhasználó van.

Így képzeld el az egész működését:

👉🏼 3-10 szegmentáló kérdéssor, ami alapján a chatbot ajánlani tud egy tökéletes terméket/szolgáltatást a látogatónak

👉🏼 Folyamatosan menti a válaszokat a chatbot, szegmentálja az érdeklődőt, hogy pontos és személyre szabott utánkövetést tudjon nekik küldeni

👉🏼 Egy ilyen folyamatot önállóan, FB hirdetésként is be lehet hirdetni, de akár egy weboldalon megjelenő chatablakban is tud futni

Egy ilyen szegmentáló folyamatnak az előnyei:

✅ Olyan ajánlatra mennek már át a termékoldalra, ami 90%-os biztossággal tényleg hozzájuk illik

✅ Bizalom és márkaépítő hatása van, mivel egy ilyen kvíz akár 1 percig is eltarthat, nagy figyelmet fordítanak rá az emberek

✅ Átvág a reklámzajon

✅ Termékajánlás végén akár egy kupont is adhatunk rögtön a látogatóknak e-mail címért cserébe és személyre szabott utánkövetést tudunk nekik küldeni a válaszaik alapján.

Okos termékajánló kvízre példa az egyik ügyfelünk Messenger chatbotjában. Instagramon jelenleg még nincsennek kiépítve ilyen szépen a grafikus elemek, kártyák, de mire mindenkinek elérhető lesz, addigra várhatóan ott is ugyan ilyen grafikai interfésszel találkozhatunk majd.

🔥 Gyakran Ismételt Kérdések automatizációja

“Chatbot? Az azért jó, mert helyettünk tud válaszolni mindenre.” – Hangzik el néhány chatbot laikus szájából.

A GYIK automatizálása általában mindenkinek az első chatbotos felhasználási ötlete, nem véletlenül.

Nagyon hatékonyak tudnak lenni a Messenger és Instagram chatbotok az alap kérdések megválaszolásában, érdeklődők kvalifálásában!

Azonban nem szabad azt hinni, hogy ez ki tud váltani egy teljes ügyfélszolgálatos kollégát és minden manuális teendőt levesz majd a csapat válláról. Sajnos ma még nem tart ott a technológia, még NLP-vel és Mesterséges Intelligenciával sem, hogy ez megoldható legyen.

Instagramon sokkal közvetlenebb a kommunikáció vállalkozások és “rajongóik” között, így egy ilyen GYIK automatizációs chatbot ott is eszméletlenül hatékony tud majd lenni, ha tisztában vagyunk a korlátaival egy ilyen rendszernek.

Menü alapú GYIK példa. Itt egy lapozható galériából lehet kiválasztani a kérdések kategóriáját, majd utána az egyes kérdésekre tudunk választ kapni. Ha esetleg nem találják a felhasználók a kérdésükre a választ, mindig ott a lehetőség, hogy kérjenek chates ügyintézést.

A Messenger chatbotokat 3 fő területen lehet alkalmazni egy vállalkozás működésében:

🤖 Marketing
🤖 Értékesítés
🤖 Ügyfélszolgálat

Ebből a háromból a Chatbee-nél mi elsősorban az első kettővel foglalkozunk igazán, mivel szerintünk sokkal nagyobb a potenciál a chatbotokban, mint sem csak egy GYIK automatizációs eszköz.

👋🏻 Amint megnyílik az Instagram chatbot felülete széles körben, mi ott leszünk a frontvonalban és hozzuk a magyar esettanulmányokat és a további felhasználási lehetőségeket!

Addig pedig azt ajánljuk, hogy először egy Messenger chatbot stratégiát érdemes felállítani és amint bejön az Instagram is a képbe, ezt a kidolgozott stratégiát érdemes majd kibővíteni és kicsit átalakítani Instagram-ra.

Ha úgy érzed, hogy megérett a vállalkozásod egy chatbotra, akkor…⬇️

Ezeket a chatbotos cikkeket lehet érdemes még elolvasnod...

Uncategorized

A Messenger Chatbot az eszköz, nem a cél

A Messenger chatbot készítéséhez és az ahhoz tartozó szuper eredményekért egy webshopnak rendelkeznie kell a megfelelő alapokkal. Akkor érdemes chatbotban gondolkodni, ha már van egy

Uncategorized

5+1 nyomós érv a chatbot készítés mellett

Kis túlzással, egy Révai lexikont is megtöltenénk az érvekkel, amik miatt érdemes egy webáruháznak chatbotot ützemeltetni. Ebben a posztban összeszedtük ezek közül az 5 legfontosabbat.

Uncategorized

Megszűnhetnek munkahelyek a chatbotok miatt?

A technofóbia, vagyis a modern technikától való félelem főleg a robotizáció kapcsán szokott felmerülni. A chatbotok esetében fontosnak tartjuk beszélni egy kicsit az esetleges ellenérzésekről.

Uncategorized

Anno e-mail hírlevél, 2020-ban chatbotok

A tartalommarketing, a hirdetéskezelés, a sales funnel, és igen, a chatbot is “csak” egy eszköz. Bár a formátum zsenialitását nem akarjuk és nem is tudnánk

Uncategorized

Mennyire idegesítő egy chatbottal beszélgetni?

A messenger chatbottal folytatott beszélgetés, még ha tökéletesre hangolt, akkor is automatizált, és igen, egy robottal kell beszélgetnie a vevőnek. A helyzet az, hogy a